Monday 5 April 2010

Movie review:Motherhood

Salam Isnin.. (walaupun dah nak hampir senja)..

Tomot dah hampir sihat sepenuhnya..alhamdulillah..tak terucap dengan kata-kata..
Tapi bila dah sihat ni macam-macam akal plaknye..hadu..

Okla..citer Tomot nanti dulu,ni nak citer bagaimana saya melayan movie sorang-sorang sambil melipat baju..hehe..
Selalunye DVD player kat umah tu  di"conquer" oleh tomot dan abahnye, malam Jumaat lepas bile dorg tidur awal saya pun terjumpe DVD yang sekian lama dibeli tapi takde sape nak teman tengok..sob sob *kalau citer die kite teman,kalu citer kite die takmo teman*

Movie Motherhood ni,kalu mengikut wikipedia adalah antara movie yang paling buruk rating..muahahaha..tapi kan, itu untuk orang yang kaki movie sesangtla..tapi bagi saya  filem ni sangat menyebabkan saya tersentuh kerana "Motherhood" bukanlah sesuatu yang mudah..

Eliza dalam cerita ini adalah seorang ibu dan suri rumah sepenuh masa..dannnnnnnn dia adalah seorang BLOGGER!!this is the best part,because i can see myself in her..
she write almost anything and sampai 1 mase dia terpaksa confront dengan bestfriend sendiri sebab "tercerita" mengenai BF die ni dalam blog..

Watak Eliza mempunyai seorang suami yang kelihatan seperti pentingkan diri, tapi di akhir cerita ada suprise yang seterusnya menjadi klimaks filem ini.. Di samping memahami perasaan  seorang ibu yang sangat sibuk hingga tiada masa untuk diri sendiri,kita dapat juga memahami sikap suami.Mungkin jugak saya dan Eliza mempunyai expectation yang sama dalam relationship with husband,tu yang menjiwai watak tu..ahaks!!

Saya taktau nak describe..cume saya nak ajak kawan-kawan tengok cerita ni..memangla macam over sikit narrating citer nih,tapi ambikla positive side.

Saya tak kire..saya nak pakse uolss di bawah
Marsha
Yoi
Ummisalsabila
DrSinga
Ijan

untuk terngok movie nih..tapi kene cari DVD sndr or download sendiri and tulis review kat blog anda..hihih
gile kejam ekk..
bukan ape..saje nak share,saje nak anda pun rase "huhuh..untungnye aku jadi ibu kat Malaysia nih"..

till then..bye bye...
p/s:sape yang dah penah tengok,just review jerla..

GILE KEJAM TAG NI..HIHIHIHIH

8 comments:

ijan said...

Uiks... diriku ke Ijan tuh? ke Ijan mana ye? hahaha.. nanti ada masa kite tengok ye. :)

Psst, tomot tu demam nak pandai apa-apa tak? hehe...

dila~noor said...

ijan~aah..ijan itu dirimu..takpe ijan takes time,mane nk g lab..nk msk n lyn mikael lg.nnt tgk movie smbil lipat bj ehh..hehe

tomot tu dmm nk pndai bercakap kot..skrg ni almost everything yg kite cakap die akan ulang..sampai nenek die jg die hr2 pun dah tak terlarat..

YOI said...

ait..ait..ait...kne paksa tgok...huhuhuhu..baek tuan tanah...

dila~noor said...

yoi~jahat ekk?pakse2 org tgk movie..hihih..tak kire ko kn tgk jgk =)

shu said...

aalalala... tomot demam tu dia nk upgrade kepandaian dia..hihi.
best ek citer ni dila??aku nk suro ayah aufa cari sbb hobi ayah aufa mengumpul movie.

Anonymous said...

Dr Singa tu siapa???
macam kenal je...
hmmmm....

dila~noor said...

shu~alamak..lupe nk ltk name ko..ni aku nk pakse jgkla ko tgk..hehehe
abah aufa ngn abah tomot same hobby rupenye ehh..

DrSinga~entah..sape ekk Dr. Singa tu..keh keh keh..
tgk doc..jgn tak tgk..

shu said...

hahaha.. jgn pakse aku tgk dila, sebab biasenye, bila ayah Aufa dh dpt cerita yg aku mintak, setelah berkurun lame, baru aku tgk..hehe