Tuesday 29 December 2009

wah wah..lg 2 hari je nak abis tahun...

Salam Selasa..

erk..harini dah 29 Disember kn?sipi-sipi je lagi nak tahun 2010..
macam biase persoalan "what have I achieved".."what have I done" mesti timbul..termasukla a looooong list of new year resolution.. (sape2 yang dah buat resolution masa awal muharram haritu,tahniah diucapkan =) )

secara peribadi,saya rasa banyak perkara tak disangka-sangka terjadi kepada saya tahun ni..sampaikan saya rasa..alahai..cepatnye masa berlalu..rasenya semua orang rasa macamtu kan?

jomla..saje nak list down kenangan-kenangan tahun ni..yang manis..yang pahit..

dari segi keluarga..alhamdulillah,hujung tahun 2008 tu kami menimang cahayamate sulung..syukur..dapat sempurnakan amalan aqiqah,bercukur dan memberi nama pada die mengikut perancangan kami sekitar Januari 2009.kesemua 3-3 amalan ni yang menjadi perkara sunat dan kebajikan pertama yang digalakkan untuk kite berusaha ke arahnya.. (nanti saya share sedikit pengetahuan mengenainya)

dari segi kerjaya..syukur sangat sebab akhirnya saya dapat kerja di tempat yang diidamkan..walaupun bukan kerjaya yang diidamkan..tapi setakat ni pun saya rasa cukup..dan taktau bile pulak sempat nak further study untuk dapat kerja yang diidamkan tu..pengalaman kerja di tempat sebelum ni jugak sangat-sangat dihargai..dan banyak mengajar saya menjadi lebih matang..aboh pun same,dapat sambung kontrak di Unit Perancang Ekonomi Johor lagi..dengan skim baru..makin banyak peluang untuk kami meningkat dalam kerjaya.walaupun kami berdua bertaraf kontrak.takperla..saya optimis..insyAllah sesuatu yang lebih baik akan didapati nanti..insyAllah..

dari segi pertambahan hutang...hahahah..taknak cakap harte..dapat jugak kami beli lagi 1 kereta setelah 1 kereta saya "diberikan" kepada adik ipar.. (sedih woooo).dan (mungkin) akan dapat rumah yang diidamkan jugak sikiiiiit hari je lagi.

semua ni patutnya menjadi senarai kesyukuran saya..dan perlu ditingkatkan lagi azam dan usaha untuk tahun 2010..Tomot pun dah nak besar nak tambah adik die lagi perlu fikirkan keperluan early education dia..planning untuk homeschool die..dan macam-macam planning lagi..

kenangan pahit?entahla ekk..malas nak ingat..cume yang paling teruk,pasal kes eksiden kete baru yang menelan belanja sampai 7k..gilakk!!
dahla bukan kitorg yang buat n bawak keter tu.. (citer lanjut di FB)..malas cakap panjang..

so..ape azam anda semua?
sambung azam tahun lepas?
hehe

2 comments:

SiTiNuRulAzRiN said...

Dilla..nape potong statement adik die lagi..seronok gak kalu dpt tau keluarga dah makin membesar..:)

dila~noor said...

hahaha..bukan taknak..tapi sogan kalau cakap nak..wakakakak..ko bile T nk dpt gegirl plak?hihih