Tuesday 15 December 2009

Tomot dan hewan-hewan..


Hai kawan-kawan!!
haritu kan..lepas ummi saya pegi Desaru,giliran saya kene tinggal dengan abah pulak..sebab abah pegi Melake..kesian saya ni,kejap-kejap dengan abah sorang..lepastu dengan ummi je pulak..nasib baikla nenek tolong ummi tu,kalau tak die asik tuduh saya menyebabkan die takleh buat keje je..ummi ummi..
tak baik tau!!
Tomot sangat behave..hihih

ummi ni pulak..lepas balik dari Desaru die cakap die cuti,tapi rupenye die kene g meeting la pulak esoknye..tu yang nenek geram,nenek bawak saya g Taman Rusa kat UTM tempat ummi keje..padan muke ummi tu,asik tak kotakan janji je..tengok,nenek yang bawak dulu..

best sangat g taman rusa ni..saya pegi dengan nenek,cik enn,ngn cik fe'zah..






pastu kan..esoknye..saya kene bangun pagi kawan-kawan...
ingatkan kemane ummi ni nak bawak saya..rupenye bawak naik bas!
1st time naik bas ekspress..sampai ada pengalaman mengerikan..(yang tu biar ummi citer nanti..sebab ratu gossip citer lebih thrill)
susah2 ummi  beli 2 tiket sebab taknak saya panjat-panjat dalam bas..tapi saya laaaaagi suke tidur sambil dipeluk ummi..takpe kn ummi kan?

eh..lupe nak citer..kami naik bas tu untuk ke Melaka..jumpe abah pulak..ummi tu yang rindu sangat dekat abah..ehemm ehemm..maklumla..dah 5 hari die tak jumpe..kesian..kesian..kami pegi ke sinila..sebab abah kene duty untuk jadi urusetia usahawan Johor..every year abah kene pegi event ni..sejak sebelum kawin pun ummi suke teman abah gi sini..




yang paling bestnye kawan-kawan..saya dapat pegi Zoo Melaka kalini..kan haritu pegi tak dapat masuk..kalini kami taknak lepaskan peluang..sebab utama saya nak jumpe Lion dan Tiger sebab nak lawan skill mengaum saya nih..hihihi..macam-macam binatang saya jumpe..


ada seladang (besar sangat)..


ada zirafah (ya ampun..tinggiiiiii sangat),


ada tiger (kuat sangat dia mengaum..saya memang surrender la),


ada hornbill yang baik sangat..jinak walaupun dalam sangkar..


ada buaya yang pemalas betul..asik tidur jer..


dan kura-kura...eh...ni kura-kura batu jer..hehehe
sebenanrnye banyak lagi hewan yang saya jumpe..tapi nanti la sambung citer..
ok bye!!

luv,
Tomot

2 comments:

Anonymous said...

Singa takde Tomot???

shu said...

tomot, tomel laa tulisan tomot nieh! terdengar2 suare budak kecik petah becakap.. hehe..