Monday 8 June 2009

mari membace ~~


Saya diahirkan dalam keluarga ulat buku....masa kecil,arwah papa pernah tegur kami adik beradik sebab anti-sosial (diketuai oleh saya) sebab sampai rumah sape2,mesti selak coffee table untuk cari apa2 bahan bacaan.sampai tak reti nak berbual ngan sedara mara..buat hal sendiri je.during that time,our yearly activity was visit the national book fair kt PWTC..kalau dapat bawak balik buku,banggenye..masa usia saya 10 tahun arwah papa hadiahkan beberapa naskhah buku yang diletak secara suprise dalam almari..perasaan masa tu,lagi best dari dapat basikal..hehe.
adik-adik saya ada target sendiri kenapa suke membaca,dimulakan dengan saya sebagai kakak sulung..saya membaca kerana teruja melihat koleksi majalah jelita mama..angah pulak nak baca komik,tapi kak enn sebab nak baca translation kat tv..hihi..adik2 yang lain saya pun tak ingat sebab ape..yang pasti di mana ada bende nak dibaca,di situ ada kami.
dan arwah papa pulak,akan menyediakan ruang bacaan atau mini library untuk kami berulit di dalam tu,siap dengan sofa sekali..dan saya penah berjalan time tidur ke mini library tu masa umur 11 tahun..teruknye!! ..saya jugak pernah menganjurkan pertandingan di antara adik beradik untuk memberi nama library kami itu.. betapa fanatiknya kami masa tu heheh

tapi sejak2 dah kawin ni kurang betul dapat masa nak membaca,banyak membaca blog je..nasib baik dapat suami yang suka membaca jugak..

so,lbih kurang 2 minggu lepas, dengar ada pesta buku di Dangan City Mall JB,sungguh teruja..kami pergi..walaupun tak besar macam PWTC..bolehla..
tak jugak banyak membeli..sebab kebanyakannya sama je..semoga kami dapat menghabiskan baca majalah dan buku2 ni sebelum tiba pesta buku tahun depan.heheh



abah memang suke baca buku yang agak "berat"..tengok kulit majalah pun otak rasa senget je..untuk ummi cume Aniqah..tah bile tahun nak bace ..

buat duit dengan blog?heheh..saje jela..lgpun orang yang tulis blog dengan kalkulator tu memang suke bisnes

ummi memang tak sabar nak tunggu lil'princess besar..dah belikan dia majalah Aulad ni..suke sangat sebab banyak aktiviti..nak beli flash card macam mahalnye kat situ..td baca kt blog Marsha die beli RM6.90 je..bolehla ajak abah riki2 nanti..kenapa tah gambar die kuar menegak macam ni..???


p/s:membaca bersama lil'princess yang suke makan buku..hihihihi


pilih buku ke,pilih buku untuk dimakan nak??


5 comments:

Rizza said...

best nye kan ade buku byk2....

kami pun 'ulat buku'... hehhehe

dila~noor said...

kak rizza~hehe..kak rizz tu lgla,segalajenis buku masakan ade..stkt mags sy ni apela sgt =)

ikin said...

aku ade banyak stok majalah pendidik jakim punye.kalo ko nak buat stok untuk zahra dari sekarang pon bleh hehe..ko ingat tak kite jadi librarian sbb suke bace buku n stok buku2 baru kite yang pungut dulu hahaha...

dila~noor said...

informer jakim~ahaks!! sangat dialu2kan..menarik bunyinye tu..heheh..boleh juge =)
aah..kite mmg librarian yg jipang zaman dahulukala..buku yg cantik2 kite dulu..pastu plg jht skali lmbt pulang..delete record..hihih

Fedyeu said...

fedy plak sgt sgt xsuke membace now.. teruk kn? or mayb more to xde mase kot.. (sedapkn hati sdirik! hahah)