Thursday 11 June 2009

1st time reveal..

I had been tagged by kak aida and fedy,2 bende yang sangat2 personal..pikir banyak kali nak jawab ni..terutamanya tag fedy yang panjang berjela..sampai 25 u!huh..macam buat karangan Pn. Fazilah ekk Fedy ..ahaks!
okla..I better anwered 1st tag from kak aida yang dah agak berzaman itu..hihi
tag kak aida berkenaan dengan purse yang harus dinakedkan di khalayak ramai! oooppss..mulenye segan nih..so kite bt jela kn..hihi..

soalan 1: Jenama purse, harge and kenapa pilih
Purse ni jenama POLO, memang suke sebab genuine leather and dapat digandingkan dengan handbag POLO..suke POLO sebab design die simple..tp terserlah bau kulit..(ni la manusia yang suke membau2 bile nak beli leather stuffs..hihi) Harge..tak mahal pon..after less tak sampai RM50 pun kot..pastu pakai voucher Jusco lg kn..hihi..memang berbaloi2.. Saya tak suke design die lepas saya beli..sebab bile barang banyak die kembung..sebab takde button..nyesal beli..ade je design yang lain..kunun boring ngan buttoned purse..ha..padan muke..


Soalan 2: Terburaikan isi perut and terangkan kenapa isi perut itu di situ..ekeke..buat soalan sendiri

Sorila kualiti gambar kurang memuaskan..tangan gegar! ~ni yang bahagian atas..harusla ada gmbr lil princess ngn abah kan..supaya dekat di hati gitu..and kalau nak belanje lebih tu,nampak muke abah so beringat skit..heheh.bahagian atas ni lebih kepada benda formal la..ade mykid lil princess,ic,lesen and ade 2 ketul card bank standard chartered and RHB yang jadi hiasan semate2-sebab sekarang gaji dah bank lain..almaklumla..dah tukar keje 3 company!

ni bahagian bawahnye..ala..simple je compartment purse saya ni kan..alamak..duit tu bekepukla plak..yela..mase gambar ni diambil time lepas gaji..sekarang..takla debab gitu purse nih..so kt cni ade coin pnye tpt,maybank card,kad klinik zainon,tesco club card,sogo card ngn jcard..ish2..penuh ngn sifat makcik2 plak bahagian bawah ni..


ok..lege..dah jawab soalan kak aida..

sekarang..here goes soalan Fedy plak..list 25things about myself..
bia benar ni Fedy..25 nih..banyak betul..ok..tarik nafas..kalau boring..g blog hop tempat lain.hehe

1. Saya anak sulung dari 6 adik beradik..and I'm very proud of my brothers and sisters! Ade yang terer computer,ade yang terer masak,ade yang dah ada lesen skuba ,ade yang boleh keje berkaitan angkasa n ade yang kuat makan...hihi

2.Saya lefthanded..sebab tula saya fikir banyak guna otak kanan kot..banyak veranganss!!


3.Saya takut nak besalin normal..sebab tu bersyukur lahirkan lil'princess secara caesarean section..huhu..nilah akibatnye being the youngest in my previous office, and everyone keep on telling on how sakit laboring normal..penakutkah daku?


4.Saya suka berkorban untuk orang lain..pengorbanan 1 kepuasan..takyahla elaborate pjg..simpan dalam hati


5.Saya pilih abah kerana saya rasa life is about making a choice..walaupun abah tu muda setahun dari saya..abah terbaik untuk saya..


6.Saya pakai kasut size 3 / 2.5 which is very odd size and susah nak jumpe di kalangan kasut biasa..paling cikai untuk saya Vincci..teringin nak pakai Clarks..orang kate size 4 paling kecik..huhu..sy try buat sedapkan hati orang jela..


7.Masa baru2 grad,saya dapat keje as clerk kat Shah Alam..being an alien at that place..saya cari umah sewa berbantukan makcik yang jual goreng pisang kat 1 flat ni..and tawakal Alallah je duduk serumah ngan minah kilang..alhamdulillah,dorang ok..tapi jodoh tak panjang kat situ,dapat better offer kat Damansara.


8.Membesar di Selangor,to be specific IKBN Dusun Tua,Hulu Langat tapi masa 2nd year at uni,my parents move to JB. At first,hate when I have to say that I'm Johorean as I carry no. 14 in the middle of my ic no. but now,I am proud to be here..hihi


9.Ketinggian saya menyebabkan saya berisiko tinggi untuk melahirkan secara normal..hehe..rendahnye..


10.Saya sensitip!suke menangis and suke fikir bukan2..huhu


11.Kalau saya rasa kecik hati..bende tu akan makan dalam..sampai saya takleh buat keje..teruk sangat..


12.Bagi saya,lebih baik taktau dari tau..saya jenis tak sanggup nak dengar kalau ade orang kutuk belakang..korang umpatla aku sampai korang puas..aku taknak ambik tau pun..huhu..sbb kalau tau..nnt jadi mcm no. 11 tu.teruk oo..


13.Saya penah drive sorg from KL -Terengganu..mama n adik2 teman,drive from Kuantan-KL sorang,and setakat KL-PD-KL,KL-MELAKA-KL sampai boring..tu yang agaknye saya percaya my sense of direction..I've been to unfamiliar place alone and larung je..yang penting baca signboard.


14.Saya trauma setiap kali tibe waktu kritikal dalam hidup saya..masa nk PMR,adik operate kerana kanser hati (1ojam),tengah SPM adik saya meninggal,final sem kat uni,arwah papa meninggal..ms tu lg 2 bulan je nak final exam..huh..kalau tak kuat..taktaula..alhamdulillah dapat lalui sume tu dengan jayanya..sume ade hikmah..


15.Time kawin,saya kalau boleh sume nak uruskan..sampai sekecik2 bende pun saya nak tau..sampai tension..sebab..saya kan cerewet!hihi


16.Saya lahir 16.6.1982. ..same ngn ecip =)


17. Saya pilih sendiri name lil'princess..Fathimah Zahra..sempena nama anak nabi S.A.W kerana saya kagum dengan dirinya yang sangat taat pada suami dan berhati waja..Semoga lil'princess mendapat semangat dari nama tu.


uihh..byknye,takpe..lg skit..


18.Nama saya ade Noor dibelakang..which is terbalik dan melanggar adat resam..lebih kurangla.


19.Saya suke memasak..tapi lately susahnya nak dapat masa memasak..


20.Saya banyak cakap.kalau kenal orang bual macam dah kenal setahun..kat tempat kerja saya ni,kalau student datang saya boleh borak sampai lupe yang saya ni bukan student..


21.Masa papa meninggal,kami adik beradik baru sampai umah dari hospital tak sampai setengah jam..kenangan itu paling sedih


22.Saya sangat kagumi mama saya


23.Saya sangat cintakan abah


24.Saya sayang sangat lil'' princess sampai saya tak penah marah dia


25.Saya rindu abah......sebab sekarang dia outstation jauh sangat seberang laut..uhuk uhuk uhuk

1 comment:

N o R A s H i k i N said...

Dil,
Sila reveal kan alamat atau peta rumah pihak lelaki..hihi :D