Thursday 30 April 2009

tagged by arash 910..

saya ditag oleh kawan lama, arash
sangat ironi ok dengan kejadian semalam..aduh..ambik jela cabaran menjawab tag ni sambil2 bukak purse check driving license segala kan
ok..get ready...get set...go.....

1) Anda boleh memandu?
Buleh..pemandu berhemah gitu.. (yeke?)tapi kaki cilok jugak

2) Memiliki lesen memandu? Sejak bila?
Yes..mestila ada,sejak tahun 2005.masa tu baru keje and memerlukan saya travel..nak tak nak mesti kene ambil lesen dan beli kereta..

3) Bila tarikh luput ?
jap..jap..kene check dlm 21/10/09
lame lagi ni..kot2 nnt nk check boleh tgk kt blog je..hehe

4) Dimanakah anda mengikuti kelas memandu?
Alamak..lupe!! skolah memandu..err...arrr..ish lupe abis..

5) Instructor pertama anda?
Auncle Lai..(yang ni ingt pulok)..sebabnye dia jugak yang ajar mama,angah and mak angkat saya driving..siap sy pnh gatal mulut tanye.auncle,umah kat mane..skali ambik die bwk tnjuk umah die..banglo koooo!! pdhl kedai sikit pnye buruk,pakai baju selekeh je(ceh..ni dah cerite lain)

6) Kenderaan yg anda bwk sekarang?
kete besar..tak pdan ngn orangnye..hehe..kia sephia,kete abah..sebab kete wira saya dah tolak kt SIL..huk huk..i miss my first car!!

7) Impikan kenderaan lain?
dah tentulah...kalau boleh hari2 nak cakap pasal keter baru..tambah2 smlm en. kereta lame kene langgar..huhu
mm..dulu nk sgt Honda CRV..pastu skrg teringin nk pakai MPV,tak kisahla ape2 jenis pun..
ntah,berangan nak letak lil'princess kat belakang sambil pakai seat belt..boleh?sbb rs mcm comel,mcm anak2 dalam baby blues and rase senang nak travel mane2..

8) Pernah kemalangan?
adoila...semalam tu..sila rujuk entry di bawah..
geram jugak sy ngn makcik tue,saya nak masuk lorong kwsn perumahan tu..jalannye sempit..saya assumed yang die nak reverse kereta die then ke depan..rupenye die reverse taknak laju plak kan,menonong ke belakng..ai..tak tgk side mirror ke?..sampai melanggar depan kereta saya..tapi wira die lekuk,keter saya kemek sikit..
yang saya sangat temper,die yang tak berhati2,asik je salahkan saya..aduhai makcik..memangla saya muda kan..tapi berhati2 kat jalan raya ni tanggungjawab sume orang..asik membebel je,ckp sy tak hon diela..tak kebelakang la..eiiii...manela saya tau resmi die macam tue.sah-sah sy bukan org situ
pastu ckp.."nnt kita byr separuh2 yea.."..eh,pulak...saya tak ckp lg saya salah ok..

9) Kenangan manis/pahit sewaktu belajar memandu?
kenangan pahit..kene hentam ngn auncle lai tula..bkn hentam ape..die hentam duit..keep on cakap "on the road you tak boleh lagi"..padahal mase tu dah lebih dari 22 jam sy belajar OTR,saya rase ok,dah boleh test..die yang tak yakin..nampak sangat nak tekan duit..mentang2 kite dah keje kan..
pastu kn..pssst...saya dah geram tak dapat test..saya suh auncle tu arrange ape yg patut ngn JPJ..hahah..
mls cite pjg...melayang rm150

10) Tips buat mereka yg ingin mengambil lesen?
mesti berani..pastu jgn buang duit n masa..buat training ngn keter lain..hhehe

huhu..saya nak tag
~denot
~ikin
~sape lg ekk..cukupla setakat ni =)

5 comments:

Marsha~ said...

huhuh.. makcik tu dah salah ngaku jelah kan?? ish.. geram pulak dengar cite ni..

dila~noor said...

marsha~kalu rajin buatla jgk tag ni..hehe
huih..mmg geram oo..bebel non stop.pastu kn bile kite nk cal hsband,die pun nk cal,tp takde kredit..blh plak mntak smpati pakai hp kite..ceittt!

Arash Libra said...

lu rembat je makcik tu...lalala

(jahat kan saya??)

btw, thanx wat tag ni..i add ur blog in my list..huhu =)

keep in touch

dyna jamal said...

aih, kene tag jugak...orait..

N o R A s H i k i N said...

Dill,

harap maaaf...ape kate ko send semula tag tu...hihi :) ko kan comel...

xde punnn...

aku excited nk jwb ni...haha