Tuesday 7 April 2009

bile boss mc~ngeeee

alkisah harini boss saya mc..kesian dia..
Ms. *** duk baik2 kat umah yea,rehat sampai sehat,kalu perlukan cuti lagi pun takpe...
hish!! jahatnye staffmu ini
**********************************************************************
hari ni (dari semalam jugak sebenanrnye) saya telah memblog hopping kesane kemari (kalau dibayangkan macam grasshopper melompat2 lagaknye ye) dan terjumpala beberapa blog ibu2 mithali mengenai cloth diapers.

Agak menarik dan paling penting saya telah mula merasakan bahawa "natural parenting" sangat menarik hati saya..

Beberapa aspek penting dalam natural parenting adalah;-
  1. Exclusive breastfeeding (starting from the birth of the baby until atleast 6 month)
  2. Give baby natural solid food (substitute nestum,baby biscuit etc. with homemade porridge or homemade puree)
  3. Using cloth diapers- CD (more information from http://www.diyaluna.com/ )
  4. Baby wearing (substitute stroller with pouch or ring sling)
  5. Kids homeschooling

Nanti2la saya akan tepekkan link mereka di sebelah ok.

Boss takda pun keje kena buat jugak.

p/s:tetibe rs bersemangat nak jadi ibu moden yang mementingkan alam sekitar..

pp/s:saya janji akan update lagi tentang kelima2 bende tue.. (macamla ada orang nak kesah kan..)hehe

4 comments:

Marsha~ said...

betul tu... nak sangat sebenarnya pakai CD tapi poo poo qila cairle pulak.. tak menjijis ke nanti???huhu

dila~noor said...

most mommy yg pakai CD utk baby mmg bb dorg fully BF,for sure mmg poo poo cair tu perkare biase kn..
mgkn care pemakaian blh elakkan dari kebocoran..
lgpun peha qila mgkn boleh menjadi benteng pertahanan yg kukuh..hehe
peha montok iteww..ahaks!!

Fedyeu said...

wah... smangat nye dyla.. bagus2.. g0 dyla g0! superm0m eh? hehe

tp camne n1h fedy xrajen nk membasuh cd tuh.. huhu

dila~noor said...

hehe..fedy,sngla nk uruskan cd tue.. (eceh..ckp pndai..blum pakaikan zahra lg cmne tau kan..)
blh bc kt diyaluna tu..tgk mcm sng..