Wednesday 27 May 2009

bila jcb dalam taman..super woman pun boleh lambat datang kerja...

huh..hrni rasa nak menggeliat sikit pun ade..malam tadi last buat tahlil untuk malam ketiga.
Alhamdulillah..everything went well..kepada cousin2 ku yang tiada..korang rugila,semalam banyak orang hantar kuih.hihih..

balik dari Taib Andak (saya tak suke orang kate saya sekampung ngn Mawi,tapi itu hakikatnye).anta mama ke Gelang Patah (kayanya..ade gelang dipatah2kan),sikit punye TAK jauh dari Tain Andak nak ke Gelang Patah tu,nasik baik tak kene antar kak enn ke UTM.pastu kami bergegas balik Skudai plak. boleh plak kan dah sampai umah, lil'princess pun matenye terang..dah puas tidur dalam keretala tu..adoila..mak pak hang ni esok nak keje budak butuk oii!!dah dalam gelap tu main plak kude air ngn dia..sambil ketawa melekek2 dalam samar2 bilik tu. saya dah menguap 100 kali agaknye..
kude air tu sebenarnye bath toy die,kuda laut warne pink..tapi ade seseorang panggil kude air..lekatla name tu sampai sekarang.

pagi tadi,bile mate saya tebukak..abah kate "Yang,dah 6.40..",,huwaaaa...
saya pun cepat2 ambik wudhu' solat dulu..sementara gajah blum jadi dinasour..ehem2..budak boarding school memang terer bab solat subuh tanpa mandi pagi ni,kan denot kan??hihi

dah solat tu..sempat lagi g dapur,cuci beras,blend beras,then buat bubur...saya suka kaedah ni..tak messy sangat nak uruskan bubur..cume blender kering je.bubur pun halus jgk..masetu jam dah nak dkt kul 7..dah tenggek bubur atas dapur,iron baju plak..separuh jalan atit yut..sengal tul..hahaha..last2 abah ironkan..time kasih abah!! i lebiuuuu.
eh..baju lil' princess lum lipat msk dlm beg die lg

smbil2 nak mndi tengok bubur dah nak kering..tutup api..mandi express..kul 7.30 siap..
nasib baik abah dah tukarkan diapers lil'princess..dah panaskan enjin keter n bukakan pagar..
gitu gini,kul 740 jam kereta saya gerak umah pengasuh..

ha..lpstu br cabaran bermula...saya boleh je pecut sampai ofis on time nih..tp ade 2-3 ekor JCB aka pengeruk tanah aka traktor..cheit! dahla jln 20km/j,tepaksela ikut rentak die sampai dapat memotong dengan megah..

akhirnya..harini punch card pukul 8.03..uh uh uh..merah lagi!!!

p/s:saya terbayang rupa rumah yang hampir karam..sejak sabtu mengukur jalan..harini mesti duk umah diam2 pastu buat ape yang patut..

7 comments:

dyna jamal said...

solat subuh before mandi adalah perkara biase bagi aku dila..hehe. smpi skrg pun. nk bfast n jogging dl before mandi pun aku slalu wat time weekend..err, tapi aku xsure la korang2 yg dh kawin kan..hehe.

dila~noor said...

ehem2..denot..lepas kawin adakalanye TERPAKSA mandi dulu sebelum solat subuh ok..wlpn weekend..hahaha..u know wat i mean =P

SiTiNuRulAzRiN said...

Wachaa...dila bucuk..kalah Zahra.. aiks? kaki racer pun takut jcb..dia tak tau ker kat blkg ada kete bergerak sendiri (jgn mare ek, awak tu comey sgt)..

N o R A s H i k i N said...

huhu :(
sian Dil,
kabut kelam... :P

Marsha~ said...

laju gak ek dyla bersiap???? syaaabbbbbaaasssss

dila~noor said...

ct~kureng asem..mmg keter bergerak sendiri.. (dgn kepala sedikit tejongket..n kaki buat2 sampai..haha)

ikin~ko kawin dulu kin..br tau..hehe

marsha~ni la kemahiran br sejak dpt baby =) segalanye seminimum mungkin..huhuh

Unknown said...

betul tu .. duk bilik air skang ni paling lama pun 10 minit je .. kalau tak dulu dekat setengah baru siap .. hehehe .. suka ayat seminimum mungkin .. hahahaha