Wednesday 13 May 2009

akhirnye..sempena mothers day





dah berkarat ok..tapi gagah jugak nak mengupdate..kikiki
alkisahnye..Mothers day Ahad lepas saya sambut di PPUM kerana menziarah sepupu yang sakit. jadi Mothers Day celebration untuk 3 generasi tu diadakan dalam wad..kebetulan Atiqah duduk wad seorang..kami pun berparty di situ..hihih.apekah?

generasi 1 ~ nenek (Hjh Jawahir Yusof)
generasi 2 ~ mama & maklong
generasi 3 ~ saya (macam tak caya..tahun ni dah sambut mothers day..)

antara ketiga2 generasi..yang ketiga tu telebih excited..maklumla..inaugural celebration..hehe..
paklong buat suprise dengan membeli kek SR-cheese choc..huh..smpai menjilat garpu =)




sebenarnye bukanla kami beriang gembira menyambut dalam wad tu..hati saya sebenarnye tersentuh dengan 3 ibu yang sangat kuat semangat yang menyambutnya..




nenek..sebenarnya bukan sihat sangat..disahkan ada masalah berkaitan usus,tapi mendengar cucu yang kedua menghidap kanser,digagahkan juga datang dari Johor..saya lihat nenek mengalirkan air mata saat menitipkan pesanan buat atiqah..saya juga..menangis dalam hati

maklong..hati ibu mana yang tak sedih,anak yang perempuan seorang itula pengarang jantung maklong dan paklong..bongsu pulak.maklong cube tersenyum..namun dalam hatinya hanya Allah yang tahu.dan selepas kami semua balik,maklongla insan terdekat yang memahami dan melayani atiqah..sayu lagi
mama..juga pernah mempunyai anak bekas penghidap kanser..pernah merasai pahit getir menjaga anak yang sakit berjuang untuk hidup,sehingga hospital telah jadi rumah pertama..dia ibu saya yang kuat..mama berjuang demi anak-anaknye..rela bersusah payah..membesarkan anak,dan menghadapi pelbagai dugaan..mama hebat!kalau mau diceritakan takkan cukup kalam ini..
saya..bukanla hebat mane..cume saya mahu berusaha supaya lil' princess melihat saya sebagai umminya yang terbaik..lebih 24jam mengharungi kesakitan bersalin..tatkala mendengar tangisan pertamanya rasa mahu gugur jantung..saat menjadi ibu,membelainya..menyusukannye adalah nikmat tak terhingga..mudahan dipanjangkan usia saya untuk melihat lil' princess menjadi manusia yang berjaya..amin..buat anakku Zahra,ingatlah ummi walau dimana berada ye..jadilah Zahra insan berguna buat abah dan ummi di dunia dan akhirat..ummi halalkan setiap titik susu ummi agar Zahra membesar sebagai hamba Allah yang terpuji..
buat atuk,arwah papa,paklong dan abah...tanpa kalian..ibu2 ini takkan jadi sekuat..kerana they / we complete each other
HAPPY MOTHERS DAY!

atiqah,saat kak dila melihat wajahmu..ada segaris harapan..tapi hatimu perlu kuat dik..kanser memang musuh ketat keluarga kita..tapi akak yakin tqa boleh melawannya..dengarla kata mak dan ayah..akak sentiasa mendoakanmu..

melihat plak " welcome baby girl" di bilik kami..memang membuatkan akak hiba.. terselit rasa sayang..seperti adik sendiri..kuatlah! lawan sakit itu!

6 comments:

Arash Libra said...

semoga dia terus tabah menghadapinya...

N o R A s H i k i N said...

Dil,
aku tgk muke ko dh mcm uji Rashid laaa...mata besau kot...hihi...dun wori..HOT mama!

Eh, makcik Shikin pun ada le tu ye?

dila~noor said...

ikin~cube ko teke mane makcik shikin?hihi..
ceit..muke aku mcm uji rashid..klkr plak aku rs =)

Ibu Adam said...

dear..i met Shadah at MIHAS. dia batch dilla ke? Almaklumla I banyak makan semut...Anyway, Happy Belated Mother's Day!!

p/s: gugur rambut itu perkara biasa. I take calcium + guna syampu yg sesuwai..dah mengerbang balik rambut I uolzss..hihihi..

dila~noor said...

undomesticwifey~yup..die batch sy..mesti die jual karipap frozen die tu kn..hihih

oo..i mkn calcium gak skrg..
syampu masih mencari..tp pakai minyak rmbut buah keras rs mcm nenek2la..hihih

Unknown said...

nak kek tu lagi..hoh0~