Sunday 8 November 2009

saya kagum sama WAHM!!

wah-wah..keje ko banyak ade hati nak update blog ye Kiah?

ermm..ginila citernye..wiken yang hening ni,kami duk umah jer..atas sebab utama;-
laki  bini nak habiskan kejer opis yg dibawak balik ke rumah..
ape???kejer opis tinggalla kt pintu opis jer?

tula..memang nak buat gitu..tapi apekan daya..kalau dah asik blogging-bloghopping meeting je,bilemane nak siapkan paper...eceh!!alasan ..
paper,read: orang kejer gomen sume bende nak berpaper2..report buat paper,budget buat paper..
tapi tula kawan-kawan..kagum tul ngn orang yang leh buat paper cepat habis.

ok,straight to the tajuk,memang saya tetibe terkagum pada work-at-home-mum..sebab saya rase saya lum mampu nak jadi begitu jangan ditanya financially..mentally pun saya tak mampu..

sebab...
1.Saya tak disipilin tentang masa.
2.Saya kesian kalau tengok anak / suami tengok tv or makan sorang-sorang sedangkan saya mengadap pc buat kerja
3.Saya tak tahan stress dalaman (baju nak sidai-tapi kejer belum siap-nak masak-anak menangis)..Saya takleh fokus dan rase semuaaaaa bende penting..

pendek kate..
belum bersedia lagi,walaupun hati merintih hiba nak duk rumah buat ape yang saya suke dan tengok Tomot membesar depan mate..

sekian..entry luahan di petang ahad yang mendung (terase nak tidur..tapi kejer belum siap..haihhh!)

2 comments:

arin said...

salam, blog hop!
mmg jadi WAHM kena ade disiplin.Saya as WAHM mmg kadang2 tersasar dari jadual. Tapi kita yang aturkan jadual, kita kena pandai adjust.Penat jgn cerita la.Ngan 2 anak, memasak, menyidai dan so on, mmg kadang2 tak terkejar.Insya allah, kalau pandai urus, semua akan ok.

Fedyeu said...

wahh.. sayakah orgnya??? hahahah