Tuesday 20 October 2009

kurang assem!!

Ini bukan cobaan..ini betul2 kejadian..ni cerita di akhir Syawal tuhari..saje nak share..saje nak cerita kosong di petang yang sibuk nih..hihi



Gini,kat umah mak saya,tradisi marhaban dari rumah kerumah diteruskan..dah namenye pun orang Johor piau (pure)..Dan setiap marhaban mestila akan disertai dengan majlis makan-makan free hasil dari potluck bersama rakan setaman..selalunye,setiap malam tak lebih dari 10 rumah yang akan join.
Dipendekkan cerita..ada 1 rumah yang dia akan menjadi host..di mana makanan sume akan pegi berkumpul dihantar kerumah dia. kebetulan pulak tuan rumah ambik kesempatan untuk mengadakan openhouse untuk rakan opis pada malam yang sama..



ha..dah boleh agak tak?



betulla tuh..



dia boleh jamu kawan opis ngan makanan potluck tadi..



cisss!!! sengal betul..geram dengar citer tu.dan yang paling kesian..bile orang marhaban yang dahage+haus sampai umah die,hanya tinggal 1 jenis je makanan..itupun sisa2 jela kirenye kn..
kecewanya orang lain tu bile dorg sampai rumah terakhir makanan yang dorg susah2 siapkan tuan rumah durjana tadi dah bg orang lain makan..



mesti ade dialog macamni sebelum tu..



"eh...meriahnye makanan rumah you,berjenis2..penuh meja..tak sia-sia kitorang datang.."..



"bertuahnye you..dahla you tak join marhaban tu jalan dari rumah ke rumah..datang jugak diorg rumah you,siap bawak makanan lagi"..



"eh banyak makanan ni..boleh ke jiran-jiran you tu abiskan..kitorg tapau jela eh"..



huh!!berapi kan???



jiran macamni baik pulaukan jer!!!!

3 comments:

lemongrass said...

betul betul! pulaukan aje jiran mcm tu, hehehe

dila~noor said...

sis LG..i harap kn next year die tak join..pdn muke..ish2..kejam gile..

Anonymous said...

Cisss....
kurang asam...
siap jamu satu opis lagi...