Wednesday 28 October 2009

Founder??

Setiap hari saya akan lalu  1 simpang 3 untuk ke tempat kerja..dan di tepi simpang tu ade 1 pasar mini 3 pintu milik seorang Indi4.Saya selalu langgar lampu isyarat nak cepat,jadi tak penah betul2 perasan signboard kedai tu,sehingga pagi semalam..baru nampak..dan ianya tertulis begini


PASAR RAYA V.MULLAN

Founder Mr. M.Raxxxxxx

Saya tak tau plak..kalu kite setakat ade kedai runcit,perlu ke sampai terus tulis founder besar-besar kat signboard kedai?ni dah ala-ala founder of ECM Libra ke, The Melium ke...hihihi

saje jerla..ajak berfikir..kadang-kadang kita tak perlu show off pun..tapi kalau dah berjaya tu,berjaya jugak..
Macam ade 1 kedai runcit yang biase2 saje kat kawasan perumahan saya,Kedai Razak (milik India Muslim),tokeynye humble jer..kedai sentiase ramai orang.Saya penah nampak Kedai Razak di Gelang Patah dan ade beberapa yang lain di sekitar JB. Adik  bongsu saya pernah berborak dengan salah seorang pekerjanya,dan dia kate..Kedai Razak ada 40 cawangan.. Huih!!kagum..kagum...mamcamni barula founder namenye =)

dilanoor: Teringat suami telefon Kedai Razak suruh hantar gas, "Hello Razak,hantar gas rumah saya..No..31.bla bla bla bla..."..mesti orang yang angkat telefon tu ketawa..sebab takkan "Razak" jage kedai..sebab dia baaaaanyak lagi Kedai Razak nak dijaga..hihih ~ bile plak nak manage kedai sendiri nih??

2 comments:

Anonymous said...

banyak ke cawangan kedai Mr.M Raxxxxxtu??
if banyak...boleh lah tayang2 gitu kan...

dila~noor said...

ntahle..rase mcm tak pnh jmpe kt tpt lain..jb bkn besar sgt..hihi