Wednesday 28 May 2014

Pengisi Hati


Tahun ni, aku dah 32tahun.
Bila usia 32 ni, kawan-kawan bukan makin banyak...tapi makin sikit..jumlahnya, tak habis sebelah tangan pun kalau dikira.

Saat semuanya menjauh, saat aku juga menjauhkan diri, yang bersama dengan aku adalah mereka yang satu hatinya dengan aku, lekat cerita mereka dengan aku...yang pasti..cita-cita kami sama iaitu mencari cinta hakiki untuk sebuah kehidupan abadi..

Bila jiwa gelisah, yang datang..orang-orang inilah..
Bila dada sesak, fikiran buntu..sahabat-sahabat inilah..
Aku tidak minta, tapi Dia hantar..penghantaran percuma dengan pakej ukhuwwah fillah..
Sungguh..aku tak pernah rasa jiwa aku terisi sebegini..


Tahun 2014 ini aku andaikan tahun ujian paling getir..
Kalau aku ini seperti sebuah bangunan, mungkin telah hampir menyembah bumi..
Tapi, binaan2 jiwa aku dikutip2 satu-satu oleh sahabat-sahabat pengisi hati..
Menyuruh aku isi hati dengan Allah Yang Esa..
Mengagungkan Dia yang memberi aku ujian..
Mengajar aku redha..

Ya Allah, Kau peliharalah sahabatku...bahagiakan rumahtangga mereka..kurniakan mereka pasangan yang soleh, zuriat-zuriat yang menyejukkan hati mereka..


Sahabat..kau tahu siapa kau
Andai 1 hari nanti aku dijemput kembali...kamu..dan kamu..dan kamu...telah genggam kisah aku..
Kamu..tau pasang surutnya jiwaku..
Anak-anakku (atau mungkin dia) perlu cari kamu..impian dan cita-cita aku untuk mereka,aku tanam kepada kamu..


nah...jangan biar aku terus..
aku harus tak lupa bersyukur dikurnia sahabat-sahabat seperti kamu,

 terima kasih Allah...
atas persahabatan ini..

4 comments:

Anonymous said...

Love u ummi :)

Anonymous said...

Sahabat selamanya.hingga hujung usia.insha allah..

Anonymous said...

Do u count me as a friend yg menjauhkn diri?

Cahaya Pecinta said...

Ameen