Thursday 24 October 2013

life without facebook


Dah masuk 2 minggu tanpanya...


tanpa apa?

TANPA FACEBOOK!!!

yeah ni mungkin 1 keputusan pelik bin ajaib dan agak gila jugak..di saat business online tengah meletup2..sedang merasa seronok dengan side income lebatla jugak..tetibe..tup2..aku buat keputusan deactivate fb.

ade yang sampai kecik hati, hantar sms,kenapa remove dari list of fb friends..sampai kene explain..I removed no one..but i removed myself from fb.

kenapa?

frankly speaking...rasa semak!! rasa life dah tak genuine! rasa macam nothing is for real..

sesiapa yang ada fb account..takpe..its up to you guys..life is about making a choice aite? ^_^

aku pun..taktaula nk deactivate sampai ke sudah ke..or mungkin 1 hari nanti berpatah balik ke fb.
tapi buat maseni..selesa pulak hidup menjadi katak bawah tempurung..ahaks!!

sekarang, masa untuk anak,takyah berbahagi-bahagi..mungkin selama 2 tahun ni aku macam terlalu stuck sangat dengan everything in fb..walaupun bukanla jenis main games ke ape, tapi involve in group chat pun dah menuntut banyak masa...hanya yang betul-betul berdisiplin sahaja boleh tahan kot.

bile keputusan dibuat untuk deactivate fb ni, benda yang aku consider..adalah anak.
rasanya macam berebut-rebut sangat masa yang suntuk untuk diorang..aku bukanla mak yang mithali sangat2 kot..tapi ada 1 video ustaz don tu yang aku keep repeat again and again membuatkan aku rasa...cukup2la..dunia yang entah nak kemana ni..



rindu?
memang datang sesekali..tapi takpela.
ada sesuatu yang lebih berharga dari sebuah kerinduan yang tiada erti =)

till then..^_^

5 comments:

Unknown said...

Saya setuju..
Tanpa FB hidup jadi lapang.
Tapi xder la sampai saya deactivate FB.
Asalnya HP saya rosak..
Kalau ada HP, asal ada masa senggang sikit belek FB.
Walaupun takder apa yang dibuat, sekadar baca update orang.
Tapi tu la masa sentiasa terisi dengan belek FB.
Bila HP rosak, xder apa nak belek.
Terasa ada masa lapang.
baru perasan kawan kat depan kita ada jerawat.
Hahahaha.. Kalau tak makan sesama tapi sibuk tunduk je..
Tengok FB bila kat rumah and lapang je kat rumah which is sangat terhad.
Memang terasa lapang tanpa bisikan mengutuk update orang lain juga.. Heeee

dila~noor said...

hi mama lynd..betulll sgt betul tu..rs mcm takde keje lain..asik nk tgk update org kan..walhal lg penting kot enjoy n cherish moment with real people surround us..tu sebab sy deactivate..mgkn bkn selamanya..tp bt maseni..sgt2 rs lapangggg kepala..takyah semakkan kepala dgn gossip or ape2 bnde yg tak perlu difikir..hiks!!

ibu.amani.azzahra said...

buka jg fb tp x sehangat dulu...dah mula bosan...tiap2 hri buka blog ko...so sila hapdate hari2 k...

dila~noor said...

fizah..ko xyahla deactivate..cb shri xyah bk lgsg.kurang skit saraf2 otak digunakan utk bnde2 xprlu difikir..hehe.try ar..hihi

dila~noor said...

fizah..ko xyahla deactivate..cb shri xyah bk lgsg.kurang skit saraf2 otak digunakan utk bnde2 xprlu difikir..hehe.try ar..hihi