Wednesday 11 March 2009

and they live happily ever after..........

Selama hidup sebagai wanita yang matang (eceh!) saya kerap bereksperimen untuk mengahwinkan sabun basuh tak kirala liquid ataupun yang serbuk dengan softener yang sesuai..

biasala kan..hidup ni mesti ada try and error......

daripada brand yang mahal2 sampaila ke brand yang agak biase saya cuba jugak..hanya satu matlamat..nak dapat baju yang yang bersih and kewangiannya kekal sehingga menaikkan modd untuk melipat baju..hehe



baru-baru ni..saya telah mengahwinkan "biozip floral" dan "downy 4X -antibac"..setakat ni dah berjenis downy sy gunakan..tp nampaknya perkahwinan kali ni paling menjadi..saya suka sangat!!!



walaupun biozip floral tu masuk dalam kategori sederhana..bukan macam dynamo or breeze,saya tetap pada jenama ini..selain alasan harga..baju yang dibasuh dengan pencuci yang dikatakan "berkuasa" biasanya akan melunturkan warna baju-baju saya..aduhai..sayangnya bila baju kerja semakin cepat nampak buruk..tapi lain orang lain tastenya..



menggunakan softener jenis downy memang menjimatkan,memang betul..tak perlu letak sampai 1 penutup..setengah je pun ok dan kewangiannya..ade umppphh!! (macam iklan pulak ye)



so berbalik pada perkahwinan tadi,..saya rasa setakat ni saya takkan bertukar..selagi baju2 kami sekeluarga tetap wangi,senang nak digosok and saya akan semakin rajin untuk melipat baju..heheheh

1 comment:

Unknown said...

hahaha .. bagus idea ni .. kak aida selalu curah downy tu takde hati .. rasa mcm nak letak sebotol jerr sbb nak kasi wangi punya hal .. hahaha