Monday 8 February 2010

Kenapa saya cuti harini?

Salam sume..

serunutnye bile dapat bercuti hari Isnin kan?
tapi sangat tak best bile ko cuti sorang2 sedangkan motip utama nak sambut anniversary..*sigh*
abah Tomot bukan cuti pun..keciwa!!!!!

Today is actually our 2nd anniversary..
cepatnye mase berlalu..macam semalam je baru lepas becintan cintun,betunang..menikah,lahirkan Tomot..sekarang Tomot pun dah besar..

takpela..tak marah pun abah Tomot tu, lagipun dia ade hal penting harini. ingat ye puan-puan..janganla berharap sangat husband kite akan romantik gile2 macam dalam telenovela venezuela itu..(sekali lagi memujuk hati)

ok2..stop gedix nak meratap hiba..jom kite recall balik ape terjadi 2-3 tahun kebelakangan ni..ecewwah!

Ogos 2005 - First time saya nampak abah Tomot kat reception area yang akan lapor diri di company saya..hari yang sama sepatutnya saya akan terima colleague baru..ingatkan dia..so I bagi senyuman baekkkk punya..sekali orang lain la plak yang jadi rakan sekerja..abah Tomot kat tempat lain..hehe

Oktober 2005 - Mule rapatla..first time jumpe face to face tepi laut you! Kat Teluk Batik,mase company buat family day.Harap je 1 company,tapi berkenalan dalam email..ya ampun..salah gune kemudahan..kekekeke.

wah..muke mak suci betul nyah!mase ni farewell party abang sebelum tinggalkan PSMB

Aug 2006 - Abah Tomot habis kontrak di company itu dan takmo sambung kontrak (1 bende yang jarang dibuat orang iaitu menarik diri dari menyambung kontrak)..tapi,mengenali dia adalah orang yang sangat tegas dengan prinsip diri..

Lepastu dia dapat keje di company lain di KL,dan kemudian tak lame.balik JB sebab rase cam takleh blah ngn KL.huhuh.Bile die dah takde kt KL,mulela saya pun macam tak tentu arah..tapi macho lagi..sume bende boleh urus sendiri..tayar meletop..rim bengkok..kete kemek..ok je..

April 2007 - Kitorang bertunang..pada 29 April, mase tunang ni macam2 dugaan..tak larat wei..sehingga akhirnya pada Disember 2007 saya juga resign dari company kat KL untuk balik JB..Planning sebelum settle down..alhamdulillah,saya dapat better offer dan tak risau lagi pasal nak kawin ni..

Feb. 2008 - 8 Feb. 2008 .akhirnya kami pun bernikah..rupenye bertunang 10 bulan je ekk..


Syukur..dah 2 tahun perkahwinan ni.Bohongla kalau takde cabaran..macam-macam, perang emosi jangan cakapla..menyesuaikan diri untuk menjadi seorang isteri memang bukan mudah, pengalaman-pengalaman ni memang mematangkan hidup berumahtangga kami walaupun masih belum lama lagi..Syukur sangat-sangat sebab kami dikurniakan Tomot pengarang jantung dan dapat memiliki rumah sendiri, pencapaian hasil joint venture 2 tahun ni =)

Semoga Allah memberkati kehidupan kami seterusnya,dikurniakan zuriat-zuriat yang soleh dan solehah..dikurniakan rezeki yang halal untuk kami membangunkan keluarga dan ummah..

"Abang..sayang memang tidak sempurna..tapi sayang cuba setiap hari untuk jadi yang terbaik di mata abang..sayang datang dengan kelemahan-kelemahan yang adakalanya menjadikan sayang tak berani hadapi hidup,tapi sayang tau abang ada,sekurang-kurangnya untuk membuat sayang rasa tenang..Maafkan segala kesalahan sayang sepanjang 2 tahun perkahwinan kita..Ketahuilah bahawa sayang bangga dengan segala yang abang lakukan untuk rumahtangga kita..Walaupun kita adakala berbeza pendapat,tapi jauh di sudut hati,sayang tetap menerima keputusan abang..I love you so much.and even more.."
I dedicated this song for my beloved husband, Azezul Khalib a.k.a abah Tomot..

Sampai Syurga...


Ku membenarkan jiwaku
Untuk mencintaimu
Ku persembahkan hidupku
Untuk bersama kamu

Dan diriku untuk kamu
Belum pernah kumerasai begitu

Semua itu telah berlalu
Harapanku palsu
Dan mungkin hari yang satu
Terus ku tertunggu

Di hatiku masih kamu
Belum pernah ku ingin terus memburu

Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Namun aku tetap aku
Yang terbaik untuk diriku
Hanya satu
Hanya kamu

Ku membiarkan hatiku
Untuk merinduimu
Ku menghamparkan sakitku
Untuk tatapan kamu

Bersamamu harapanku
Hilang dalam terang yang membutakanku

Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Sampai syurga ku menunggu
Sampai syurga ku cintamu
Hanya kamu

Dan segala yang ku ada
Ku berikan semua
Untuk dirimu saja

Ku mahu dirimu
Bahagia untuk selamanya
Biar sampai syurga
Aku menunggu cinta darimu
Agar ku sempurna

Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu
Namun aku tetap aku
Yang terbaik tuk diriku

Hanya satu

Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Sampai syurga ku menunggu
Sampai syurga ku cintamu
Hanya kamu




bukan senang nak mengemudi bahtera perkahwinan ni ye adik-adik  =)

13 comments:

Ummi Salsabila said...

happy 2nd anniversary.xpe2.sok le smbut lg.seronok bc kisah cinta dila ni.;)

aah,bkn sng nk mlayari rmh tngga.byk phit mnis juga.

klaka tgk pic kaen yg last tu.sungguh bmkna.hihi

N o R A s H i k i N said...

selamat ulangtahun yg kedua..hihi..best nye..aku ni satu pun belom lagi..ahahaha..

Ha'ah, setakat usia aku 28thn ni, byk sgt sgt sgt testimoni yg ckp...'bukan mudah'nk layari bahtera rumah tangga ni..

Betul ckp ko...cabaran ni..akan mematang kan diri..hiiii :D

Anonymous said...

selamat ulang tahun!!!!
macam best je duduk kat atas pelepah tu!!hehehe...

dila~noor said...

US~thanks!! pic last tu gmbr kesukaan husband..wlpn bukan kesukaan saya..saje..nk tmbh feeling entry anniversary..hehehe

ikin~ha..nnt ko taula =)
yg penting,hargai setiap "keTIDAKpersamaan itu"..aku bg ko keyword tu..hehe

dila~noor said...

IS~duduk je best..yg tukang tarik tu saje bt muke berusahe nk tarik kunun..hihih

thanx anyway for the wish =)

shu said...

Dila, 'slamat ulang tahun berkahwin yg kedua'..
;p..

Mrs. Ishamizu said...

Owh so romantic..:)

Nway, happy 2nd anniversary, dear..adatla tu suami-isteri, sdg kn lidah lg tgigit..er xigt dh sambungannya..hahaha...

Smg bkekalan hga ke syurga, Amin!:)

sollehkarim said...

kak...hepy belated 2nd anniversary..heheh..mine is coming soon..dh besor dh ek baby tomot..blh la geng ngn wardina nnti..hehehe..
btw, wish u all d besh..n may u happy, dunia akhirat..amen.

Marsha~ said...

woooaaahhh.. romantiknyaaaaaaaaa... happy anniversary!!!!~ semoga thn ni bertambah ahli korga.. huhuhu

dila~noor said...

shu~thanks..bhye jgk ayat ko ni,ulang tahun berkahwin kedua..mcm kawin kali kedua jer..heheh

kak izu~thank you ..thank you..
sedangkan lidah lagi tergigit..ini pula suami isteri (tetibe terdengar suare saloma ngn p.ramlee..ekekeke)

solleh-shazla~hehe..yerla..anniversary kite lbh krg same ehh =)

marsha~woohoo..ni cbrn ni..nk kene jugak tambah ni..dpt sepsang cam marsha best gak kn =)

geraugebang said...

eeeeh aniberseri dia laaa...selamat panjang jodoh, banyak-banyak anak, hidup bahagia hingga ke syurga. Aminnn.

sollehkarim said...

hehe..kaminye sebulan kemudian..:P baby tomot dh pandai wat pe dah kak?bile nk ketemu nih..kot2 berkenan pulak baby tomot ngn zeera..hehehe..:p

kucingorengemok said...

hoh, nak pecah urat tengkuk tarik upih tu, hehehe... happy anniversary, semoga dirahmati allah hingga ke akhirat